وبلاگ

نحوه استفاده از نرم افزار CRM برای کمک به تیم فروش

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

آیا شما از نرم‌افزار CRM به عنوان یک ابزار اتوماسیون استفاده می‌کنید؟ اگر چنین است ممکن است بخواهید دیگر ابزارهایی که می‌تواند از طریق اتوماسیون به تیم فروشتان کمک کند نیز مدنظر قرار دهید. نرم‌افزار Microsoft CRM می‌تواند به شیوه‌های متنوع به شما کمک کند. بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط باید یک قدم به عقب برداشته و نگاه دقیقتری به تیم فروششان بیاندازند تا ببینند که برای کمک به آنها به چه ابزارها و ویژگی‌هایی نیازمندند.

 

قرار ملاقات‌هایتان را متمرکز کنید

فروشندگان شما افرادی بی‌عیب و نقص نیستند و ممکن است برخی قرارملاقات‌ها، جلسات و تعاملات با مشتریان دچار مشکل شود. نرم‌افزار CRM مایکروسافت می‌تواند موعدهای مهم را به تیمتان یادآوری کرده و هر کاری که انجام می‌دهند را مدیریت می‌کند. بسیاری از نرم‌افزارهای CRM و نیز نرم‌افزار CRM مایکروسافت می‌توانند به شما در جهت زمانبندی پیگیری‌ مشتریان بالقوه و بالفعل کمک کرده و اطلاعات لازم درباره محصولات را تا زمان انجام فروش به آنان ارائه دهند. فروشندگان شما با استفاده از اتوماسیون می‌توانند بخش اعظمی از وقتشان را صرف بالابردن کیفیت تعامل با مشتریان کنند.

 

اولویت‌بندی کنید

فروشندگان شما می‌توانند با استفاده از ابزاری که بتواند تماس‌های فروش را بر حسب اولویت و زمان دسته‌بندی کند، بهره وافری ببرند. آیا شما مشتریانی در آن سوی کشور و یا جهان دارید؟ با استفاده از چنین ابزارهایی، می‌توانید رویدادهای تقویم، یادآوری‌ها، وظایف و دیگر هشدارها را به گونه‌ای تنظیم کنید که بهترین زمان برای تماس با مشتریان را به شما اعلام کند. همچنین می‌توانید کیفیت مشتریان بالقوه را بگونه‌ای اولویت‌بندی کنید که مطمئن شوید کارمندانتان زمانشان را به بهترین شکل صرف مشتریانی می‌کنند که احتمال خرید آنها بالا بوده و یا در شرف خرید هستند تا اینکه وقتشان را بابت پاسخگویی به سوال‌های بی‌مورد تلف کنند.

 

پیش‌بینی کردن را بیاموزید

یک نرم‌افزار CRM مثل مایکروسافت، می‌تواند به جریان درآمدی بالقوه پروژه کمک شایانی کند. می‌توانید از جداول و نمودارها برای نشان‌دادن روندها و گرایش‌ها به صورت ماهیانه یا سالیانه بهره ببرید تا میانگین سال جاری را ایجاد کرده و اهداف فروش را به صورت ماهیانه یا فصلی نشان‌گذاری کنید. با این روش می‌توانید در خصوص چگونگی تخصیص منابع ، تدوین بودجه‌های سالیانه و  دیگر حوزه‌های کسب‌وکار انتخاب‌های هوشمندانه‌ای داشته باشید. همچنین با استفاده از این ابزارها می‌توانید ناکارآمدی‌ها را در تیم فروشتان پیدا کرده و مشخص کنید که چه چیزی می‌بایست بهبود یابد.

 

پاسخگویی

شما می‌توانید تمام فروش‌هایی که اعضای تیمتان از طریق نرم‌افزار CRM انجام داده‌اند را پیگیری کنید تا بتوانید جزئیات عملکردی هر یک از کارمندانتان را به دست بیاورید. آیا هر کس آنطور که باید عمل می‌کند؟ اگر پاسخ مثبت است که خیلی خوب است. اما اگر چنین نیست، چه کسی نیاز به بهبود عملکرد داشته و برای کمک به وی چه کاری باید انجام شود؟به عنوان صاحب کسب‌وکار شما باید نسبت به هر آنچه در شرکتتان رخ می‌دهد پاسخگو باشید، اما کارمندانتان نیز باید نسبت به آنچه که انجام می‌دهند نیز پاسخگو باشند.

 

از کجا باید شروع کنید؟

پس از خواندن نکات فوق باید بتوانید تصمیم بگیرید که آیا سیستم CRM ارزش سرمایه‌گذاری را دارد یا خیر. اگر شما هم‌اکنون روش‌هایی را در اختیار دارید که می‌توانید تیم فروشتان را به نتایج ایده‌آل برسانید، این خیلی خوب است – اگر چنین نیست شاید بخواهید چنین ابزارهایی را نیز مدنظر قرار دهید.

شما باید در مورد محصولات نرم‌افزاری شرکت‌های مختلف تحقیق کنید تا بتوانید به این نتیجه برسید که چه ویژگی‌هایی می‌تواند برای شما مفید باشد، اما از خریدن نرم‌افزاری که ویژگی‌هایی بیش از موارد موردنیاز شما دارد خودداری کنید. امکانات بیش ‌از حد می‌تواند آب را گل‌آلود کرده و سیستمتان را با خصوصیات غیرمفید پیچیده کند. همچنین در نظر داشته باشید که در کنار کاربردی ‌بودن، مفیدبودن و در دسترس‌بودن، هزینه نرم‌افزار را نیز باید مورد توجه قرار دهید.

بدون دیدگاه

ارسال یک دیدگاه